jump to last post 1-15 of 15 discussions (49 posts)

What would you say is the funniest english accent?

  1. musclequest profile image77
    musclequestposted 5 years ago

    In South Africa we have 11 native languages so its fare to say a large majority of people speak english as a second or third language.I.too speak Afrikaans as my first language and often crack a laugh at my fellow Afrikaners accents.

  2. knolyourself profile image60
    knolyourselfposted 5 years ago

    At the risk of offending Canadians I thought the accents in 'Fargo', the Cohen Brothers was hilarious.

  3. Pearldiver profile image86
    Pearldiverposted 5 years ago

    I've found many here.. don't understand my Kiwi accent... because it requires an ear that listens, before it responds smile

    But When I St-t-t-tut-tut-ter-r.... I'm left thinking "OMG.. What Is Wrong With THEM??" big_smile

    1. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      I always enjoy the kiwi rugby commentators,very entertaining

  4. musclequest profile image77
    musclequestposted 5 years ago

    I do enjoy a beckham occasionally...kinda looks like a tough guy ect. But when he opens his mouth its like a litle english girl haha no offence

  5. calpol25 profile image78
    calpol25posted 5 years ago

    You should hear my accent, here in northern England there is a diverse number of accents but my county is Cumbria and our accent is a mixture of Norwegian,Scottish, Geordie(North Eastern Accent), and all rolled in together with a touch of Yorkshire and Lancashire accents so its really funny to hear us speak in cumbria smile

    1. AshtonFirefly profile image82
      AshtonFireflyposted 5 years ago in reply to this

      haha. wow.

    2. Pearldiver profile image86
      Pearldiverposted 5 years ago in reply to this

      Well......... waddaya expect? yikes

      You guys mated with Vikings! big_smile 

      I used to go out with a lady from Cumbria..
      She was not only a really hard case (funny) to listen to...
      But she was really X-Eyed as well roll
      She told me that she was determined to marry me 'coz I wasn't a Viking! smile

      But I really struggled with her always asking me to look into her eyes! sad
      And in the end it was just too much for me to handle! sad

      You Know.. I can be completely honest with myself today
      and admit that I really did make a mistake leaving her like that! sad
      But Deep Down... when I looked into her eyes...
      I ALWAYS Felt Like She Was Seeing Someone Else! big_smile

      1. calpol25 profile image78
        calpol25posted 5 years ago in reply to this

        Cumbrian women are famous for being the domineering types, am so glad I am gay sometimes because honestly some of them are more scarier than the men and they can fight alot worse than men do.... smile
        Sorry if this offends but one night out in Carlisle and you would agree with me when you see the women fight its so frightening because at one time Carlisle got dubbed "Hells Kitchen" and made Cumbria famous for fighting - not a good thing smile

        1. Pearldiver profile image86
          Pearldiverposted 5 years ago in reply to this

          In NZ, there are quite a few like that too mate.. they aren't women nor guys.. it is freaky 'coz they are really, really dumb, angry and ugly in nature! They tend to binge drink and then start fights with anyone on their own! sad

          I wasn't rubbishing Cumbrian women in my earlier post... I was more describing what it is like looking into the eyes of a X-eyed one! Maybe it was too subtle? smile

          1. calpol25 profile image78
            calpol25posted 5 years ago in reply to this

            I know you werent, it must have been an experience for you looking into her eyes? smile

      2. musclequest profile image77
        musclequestposted 5 years ago in reply to this

        Haha luckily south africa has the most beautiful women haha with a 1 to 7 male to female ratio haha

        1. calpol25 profile image78
          calpol25posted 5 years ago in reply to this

          Arent you lucky in south africa smile If you come over here and see that men are also outnumbered by women in britain too i dont know the correct ratio but its a statistic fact that women outnumber men in UK smile

    3. Hollie Thomas profile image61
      Hollie Thomasposted 5 years ago in reply to this

      Hey calpol, I'm a mancunian. I have recently purchased Dragon naturally speaking and every time I say honey (a recent article I wrote) it dictates horny. This is wrong on so many levels. lol

      1. calpol25 profile image78
        calpol25posted 5 years ago in reply to this

        lol lol lol!!!!!! lol lol I love mancunians my cousins are from Bury and their accent is just brill xxx smile

        1. Hollie Thomas profile image61
          Hollie Thomasposted 5 years ago in reply to this

          Bury, that's a broad accent. I was thinking of Peter Kay, but he's Bolton, right? Yeah, we should be proud of our regional accents. smile xxx

          1. calpol25 profile image78
            calpol25posted 5 years ago in reply to this

            Dead right we should be proud, my neighbour is from Bolton she is lovely, & i love Peter Kay am sure he would have a laugh at the Cumbrian accent if he got going smile

  6. musclequest profile image77
    musclequestposted 5 years ago

    That could get real funny after a few beers with mates haha i

    1. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      its true and even worse part is when we get drunk the accent is even funnier and disturbing because itsa very hard to understand what were saying without codebreakers lol lol

  7. musclequest profile image77
    musclequestposted 5 years ago

    That's one amazing accent you got there...diverse

    1. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      It is we even have our own language up here, well sort of like a gaelic we call it West Cumbrian but a Norwegian could understand it as its very closed to it.. sort of relates to when the vikings settled here in Cumbria.

  8. knolyourself profile image60
    knolyourselfposted 5 years ago

    I love accents but they are pretty much against the law here in the US in the national corporate media. It is like the corporate hamburger - the same everywhere. What a waste.

    1. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      that is such a shame because accents define us and we get sort of a pride about them... smile

  9. musclequest profile image77
    musclequestposted 5 years ago

    Sounds like when you drunk you not only need a designated driver but a designated talker too haha

    1. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      true very true, but it makes a good night out and its always a conversation starter smile lol lol

  10. knolyourself profile image60
    knolyourselfposted 5 years ago

    I have heard Wyoming accents that are just amazing. Never ever on any media.

    1. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      I will have to look it up and listen coz I love accents:)

    2. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      Why is that?

      1. calpol25 profile image78
        calpol25posted 5 years ago in reply to this

        Why I love accents? or why the wyoming accent aint in the media? smile

        1. musclequest profile image77
          musclequestposted 5 years ago in reply to this

          Why isn't it in the media?

          1. calpol25 profile image78
            calpol25posted 5 years ago in reply to this

            I would like to know too why it aint? smile

  11. calpol25 profile image78
    calpol25posted 5 years ago

    Mind you we get an awful lot of south africans here in Cumbria too, they love our county and some how their accent is kind of being adopted into ours..
    I used to work with a south african Lucy from Durban and she had a beautiful accent and I could speak dutch so i could understand a bit of what she was saying in Africaans smile

    1. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      Yeah its similar but stil tough to follow,..haha the South African english accent though is lovely but the afrikaans can get real funny

      1. calpol25 profile image78
        calpol25posted 5 years ago in reply to this

        Africaans is brilliant especially when they get drunk smile because when they ask for a cigarette it sounds like they want a SEEGRET but said  sharply lol smile

        1. musclequest profile image77
          musclequestposted 5 years ago in reply to this

          Yeah coz english you pronounce the g in the middel of your mouth with your voice but afrikaans its out of your throut haha

          1. calpol25 profile image78
            calpol25posted 5 years ago in reply to this

            I know what you mean, with me being half dutch I pronounce the g in my throat but I can also pronounce the english way too, its so funny though but I love the way south africans speak they always sound so totally chilled too smile

  12. livelonger profile image88
    livelongerposted 5 years ago

    For me, it's the Northern Irish accent. Every statement sounds like a question...?

    1. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      Haha that's what's up

    2. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      Southern Irish accent is so soft its like they are so chilled and singing quietly too you..

  13. rbe0 profile image61
    rbe0posted 5 years ago

    Funniest accent is Indian accent. Imagine an old Indian guy trying to say bibbity bobbity booO!

    Coolest accent is South African.

    South Akricans also make amazing art.

    WARNING; this link contains explicit material that most people will find offensive.

    http://www.youtube.com/watch?v=KbW9JqM7vho&ob=av2e

    1. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      Haha lmfao haha

    2. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      Haha lmfao haha

      1. calpol25 profile image78
        calpol25posted 5 years ago in reply to this

        lol lol ROFL

    3. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      Thanx rbeo glad you like us

    4. musclequest profile image77
      musclequestposted 5 years ago in reply to this

      Thanx rbeo glad you like us

  14. habee profile image90
    habeeposted 5 years ago

    You guys would laugh if you heard my southern drawl!

    1. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      I love the southern americn accent, My doctor before he retired was from Alabama and his accent was just lovely smile

  15. musclequest profile image77
    musclequestposted 5 years ago

    If you wana survive in SA there's just 3 words man braai,biltong and boerewors haha ul neva go hungry haha

    1. calpol25 profile image78
      calpol25posted 5 years ago in reply to this

      Dankie musclequest I will try to remember them smile

 
working