ArtsAutosBooksBusinessEducationEntertainmentFamilyFashionFoodGamesGenderHealthHolidaysHomeHubPagesPersonal FinancePetsPoliticsReligionSportsTechnologyTravel

"Blue, Blue, Day" and 2 more blues lyrics

Updated on August 6, 2015
Source
Source

"Blue, Blue, Day" - lyrics, ej

(Verse 1)

Oh, why does the rain keep fallin' down?

I ain't seen the sun for a long time now

Lord, since that man went away

He swept the blue from the sky

and painted in the gray.


(Chorus)

Somethin' inside keeps tellin' me

girl, get yourself on track

And somethin' inside keeps tellin' me, mmm,

that man ain't comin' back.




Source

(Verse 2)

Blue, blue, day - he stole my heart

never thought we'd ever part

Packin' my bags, ain't nothin' here for me, now

Ain't nothin' here no more

Mmm, follow that landscape out my front door.

(Chorus)

Somethin' inside keeps tellin' me

girl, get yourself on track

And somethin' inside keeps tellin' me, mmm,

that man ain't comin' back.

(Verse 3)

Ah, blue, blue, day

take me away

ain't no sunshine on my window pane

Ain't no moon in my sky

Ain't no thrill in my life

All I gots is this heart-breakin' strife.

(Verse 4)

Blue, blue, day

Says I'm gonna take me away,

Says I'm gonna forget we once was

Says I'm gonna stop makin' this fuss.

(Chorus)

Somethin' inside keeps tellin' me

girl, get yourself on track

And somethin' inside keeps tellin' me,mmm,

that man ain't comin' back

(Verse 5)

Listen up, baby, I'm gonna leave this town

And I don' want you comin' roun'

Sayin' you wants us back again

'Cuz I don' want no more pain.

(Chorus)

But somethin' inside keeps tellin' me

girl, get yourself on track

And somethin' inside keeps tellin' me, mmm,

that man ain't never comin' back.



lyrics - essie

On Top O’ The World (Thought I Was)

I understand now, said, I understand now

all them days thinkin’ I was on top o’ the world

has come to an end

they’s come to an end

Beginnin’ to wonder,

did they ever begin?

Gettin’ along somehow.


Chorus: I thought I was floatin’, girl,

Said, I thought I was floatin’ high

Thought I was soaring high

like a bird in flight

Mmmm, thought I was on top ‘o the world.


I had me some money, had me lots o

money, honey

Said I had me some money ‘til you

came along,

and now it’s done gone, uh-huh

done gone, now it’s all done gone.


Took you to the Alps, took you to Spain

brought you everythin’ - and you

brought me pain.

Brought me pain, brought me pain,

Oh, yeah, brought me these blues

Now I ain’t got nuthin’ else to lose


And now I ain’t sittin’ on the top o

the world no more

I ain’t drinkin’ champagne no more

I ain’t ridin’ in no limousine

Guess you’s thinkin’ you’s

pretty keen.


Chorus: I thought I was floatin’, girl,

Said, I thought I was floatin’ high

Thought I was soaring high

like a bird in flight

Mmmm, thought I was on top ‘o the world.

Source

Them Runaway Blues

Don’t even tell me

things is gonna get better

I ain’t nobody’s fool

I ‘aint gonna play it cool

Don’t even go there,

It ain’t no use


I’s done got them runaway blues.


Left me home in Mississip’

Took me a train past that river wide

Had me some Brandy, I took me a sip

Had all these crazy feelin’s inside…

Don’ want no runaway blues

Was gonna buy me a coat n’ hat

‘N buy me some blue suede shoes

Was gonna drink to the town

Gonna bring them walls down

Was plannin’ on meetin’ some

fancy ladies, yeah,

but couldn’t find a one

that would call me Baby…


Looks like I’m getting’ them runaway blues.


I’m askin’ ya, now, Lord above

Can’t you bring me

some kind of love?

‘Tis a simple thin’ I ask of you

Cuz I gotta , I gotta, can’t you see…

Beat these runaway blues

Lord, I gotta get away, get away

get away from these runaway blues.

By: GaborfromHungary
By: GaborfromHungary | Source

Ask me why I runaway

Ask me why’s I don’t just stay

But I done bought me

these here coat and shoes

I’s fixin’ to beat them

runaway blues


Run - run away. Run - run away

I’m gonna beat

I’m gonna beat, I’m gonna beat

these run away blues.


If I gotta, I’ll run o’er the mountains

If I gotta, I’ll run to the sea

If I gotta, I’ll keep on runnin’

‘Til the runnin’s all outta me.

Ever heard of the man who sold his soul to the Devil to master the blues guitar?

(Robert Johnson,

he could play a tune,

could play a tune so fine...)

Do You Like the Blues?

See results

© 2015 Essie

Comments

    0 of 8192 characters used
    Post Comment

    • EsJam profile image
      Author

      Essie 21 months ago from Southern California

      Thank you so much for your encouragement, Suzette! That means so much. I have not yet found someone who can arrange the music. I hope I can work on that soon!

    • suzettenaples profile image

      Suzette Walker 21 months ago from Taos, NM

      Essie: These blues song lyrics you have written are wonderful. Any chance you are putting these to music? Well done!

    Click to Rate This Article