ArtsAutosBooksBusinessEducationEntertainmentFamilyFashionFoodGamesGenderHealthHolidaysHomeHubPagesPersonal FinancePetsPoliticsReligionSportsTechnologyTravel

Shit Happens

Updated on May 11, 2016

When Sh*t Happens

It can happen at any time, it can happen at any place, and it can happen to anyone. Shit happens the minute we are born, and continues to happen long after we die.

When shit happens to one person, it affects everyone around them. No one is exempt, and it really does roll downhill.

If you have ever wondered about the term 'shit happens,' this site may help clarify a few things. Whenever shit happens to you, you are welcome to take it to The Powder Room.

Where It all Began

According to Wikipedia, "Shit happens" is a common slang phrase, used as a simple existential observation that life is full of imperfections, either "Así es la vida" or "C'est la vie". The phrase is an acknowledgment that bad things happen to people for no particular reason."

The origin or earliest use of the phrase is uncertain. In a review of The Yale Book of Quotations (2006) by Fred Shapiro, The New Yorker critic Louis Menand observed that it was "extremely interesting to know, for instance, that the phrase 'Shit happens' was introduced to print by one Connie Eble, in a publication identified as UNC-CH Slang (presumably the University of North Carolina at Chapel Hill), in 1983."

Although Wiki has a simple definition of it's origins with references, based on my life's experiences it goes much deeper than that.

It Happens At The Mall - I really saw this, and took the picture.

It Happens At The Mall
It Happens At The Mall
One Sheet Cake At A Time
One Sheet Cake At A Time

Sheet Cake Happens

No. It isn't what you think. The only gross thing about this cake is its appearance. This work of art is based on a dear friend's 'covered dish' she and her husband made for my dog's birthday party many years ago.

Nothing unsanitary or unsavory about this recipe. It is especially fun if you like bakery but do not like to bake.

Ingredients

  • (1) One Cake - Your choice, any size, any kind, from any bakery with white or green frosting or one unfrosted home made cake.
  • (1) Can Vanilla Frosting
  • (1) Bag Flaked Coconut
  • A Few Drops of Green Food Coloring
  • (1) Package Hostess Ho Hos
  • (1) Can Chocolate/Fudge Frosting
  • Several Colorful Gummy Worms

Instructions

  1. Mix a few drops of green food coloring with white frosting. Mix a few drops of green food coloring in the coconut. The green can be as dark or as pale as you like your simulated turf to be.
  2. Spread green frosting on cake. Top with green coconut. Your bed of grass is ready to be adorned. NOTE: Leave an area of the cake without coconut for writing your message.
  3. Remove HoHos from package, and strategically place the Ho Hos on the cake's grassy knoll.
  4. Connect Ho Hos by covering them with the canned chocolate frosting. Position gummy worms as desired.
  5. Make a cone from wax paper and fill with chocolate frosting. Make a small snip the tip of the cone to allow the cone to be used as a writing instrument. From there, you can reference how 'it happens' in your own words.
  6. NOTE: This cake is intended for adult parties only. Although this cake is childish in composition, due to its graphic nature it is not designed to entertain children.
Cast your vote for An Easy Recipe For When Sh*t Happens

Be prepared to duck.

Rich, poor, young, or old - makes no difference who you are or where you are from, we all end up meeting here at one time or another, Here's where you can flush things out, and get it behind you.

The Powder Room - The place where everyone does their business . . .

    0 of 8192 characters used
    Post Comment

    • Charlino99 profile image
      Author

      Tonie Cook 3 years ago from USA

      @Spook LM: When sh*t happens, no one gets away with anything.

    • Spook LM profile image

      Spook LM 5 years ago

      Very surprised to see you got away with this?

    • tonybonura profile image

      Tony Bonura 5 years ago from Tickfaw, Louisiana

      I did enjoy this lens. Great fun.

      TonyB

    • Michelle1959 profile image

      Michelle1959 5 years ago

      I loved every bit of this lens - a refreshing break from the norm. Although the video is orchestrated - one's got to laugh!

    • profile image

      mrkrytical 5 years ago

      Lol, this is an awesome lens.

    • ajgodinho profile image

      Anthony Godinho 5 years ago from Ontario, Canada

      LOL nicely done...the bright side of it is that it happens to everyone, so it's nothing personal. Sure it may happen more to some than others, but the faster we can turn things around and move forward, the better, if not, shit can pile up and that ain't pretty ;) ~ Stay blessed! :)

    • RetroMom profile image

      RetroMom 6 years ago

      Just be careful, be prepared and alert all the time.

    • bubblylittlepri profile image

      bubblylittlepri 6 years ago

      "Shit" is a good idea indeed, it makes my day ^^

    • beckwong profile image

      beckwong 6 years ago

      oh my...I liked "shit"!

      great lens:)

    • Bella Stella profile image

      Bella Stella 6 years ago

      This lens has made my day! Thank you for creating it.

    • Othercatt profile image

      Othercatt 7 years ago

      My computer shit on me today. Now I have to do a system recovery tomorrow. Sucks!

      And I feel guilty for writing s-h-i-t on Squidoo. Great lens!

    • darciefrench lm profile image

      darciefrench lm 7 years ago

      Angle blessed and lensrolled- some good sh*t for you :)

    • profile image

      GrowWear 7 years ago

      When I see someone acting arrogant, it lets me know that, so far, they have sidestepped this and so think it won't ever happen to them. But, it will. ...It will.

    • profile image

      anonymous 7 years ago

      When I saw the title of this lens in your list, I just had to check it out. I appreciate the little education about the phrase, but really love the playful feel of the page. Now I feel knee-deep in it and didn't bring my waders!

    • clouda9 lm profile image

      clouda9 lm 7 years ago

      While this was lots of smiles - seriously it was - I do get kinda sick and tired of shit happening around here!

    • LoKackl profile image

      LoKackl 7 years ago

      Thanks for the smile on my face! Fun! Funny and I never knew so much could be said about "it." Blessed.

    • TacTac profile image

      TacTac 7 years ago

      Great lens, nice to know that shit happens to everyone lol. Thanks for writing it.

    • sheriangell profile image

      sheriangell 7 years ago

      I've stepped in it, sat on it and had it run down my back when falling from above. Fortunately it all didn't happen on the same day!

    • noxid25 profile image

      noxid25 7 years ago

      Yup shit does happen...and once it happened in the middle of downtown, during our lunch hour on sunny day, all down my sleeve and skirt. I lived an hour a way and took the train to work...I sure had my fair share of shit that day! The point is...in most cases, one day you'll be able to laugh about it! Great lens! 5 stars! :)

    • Charlino99 profile image
      Author

      Tonie Cook 8 years ago from USA

      [in reply to ryanwinch] Mr. Winch, Welcome to "Shit Happens." You are now in deep.

    • profile image

      ryanwinch 8 years ago

      I have products dedicated to this stuff

      http://www.zazzle.com/ryanwinch

    • Charlino99 profile image
      Author

      Tonie Cook 8 years ago from USA

      Ok folks. Time for another installment of "Shit Happens." Well, it seems that the hub blew out a meniscus on his left knee. Tuesday, he stooped down to pet a puppy. Got up, and his knee popped. Saw the doctor day before yesterday. MRI next week, and may have to have surgery. But wait - the right knee that blew out a few years ago is giving him problems because he is putting weight on the weak leg. Both of us are very happy that the knee did not blow out like the other did.

    • profile image

      PetMemorialWorld 8 years ago

      This is a really crappy lens - well done :)

      Lensrolled to http://www.squidoo.com/OtherPeoplesPetPoop

    • MargoPArrowsmith profile image

      MargoPArrowsmith 8 years ago

      lol Clever lens idea! *****

    • profile image

      anonymous 8 years ago

      It took a set of balls to make this lens. :) - Susie

    • Charlino99 profile image
      Author

      Tonie Cook 8 years ago from USA

      [in reply to chefkeem] Thank you, Chef, for the blessing. It is truly appreciated. You are right. Good sh*t does happen, and there is always a funny side if not a sunny side.

    • profile image

      GrowWear 8 years ago

      Ugliest cake I've ever seen! LOL Great lens!

    • KimGiancaterino profile image

      KimGiancaterino 8 years ago

      I love the cake. My kitty litter cake lens is pretty sh*tty too. I had not seen this version before. Very funny lens!

    • chefkeem profile image

      Achim Thiemermann 8 years ago from Austin, Texas

      For balance - a Squid Angel blessed this lens today. Good sh*t happens, sometimes... :-)

    • Charlino99 profile image
      Author

      Tonie Cook 8 years ago from USA

      Yep. Shit happens. Christmas Eve friends of the family pass away, the compressor in my 20 year old refrigerator died, two of the stove burners break, the spin cycle on my washer does not work unless I manually make it work, my spouse bath door is leaking, one of the porcelain recepticals misfires, and - oh, the band plays on - literally in my basement two to three times a week, not counting the musicians' drum practice sessions. Then there are the heat surges. It's a New Year with the SOS. I think I'll maintain my sense of humour and check out eBay for a good fan.

    • profile image

      julieannbrady 9 years ago

      Well my dear -- I had to just pop in to tell you it happened! Yesterday hubby, unbeknownst to me, took a Benadryl and some other allergy OTC medication before we departed for tailgating for the Jaguars/Texans game. Midway in our driving, he starts digging in his cargo shorts pockets [lots of pockets = lots of 'erratic' driving]. He FORGOT the tickets! Well, I tell him: not to worry as we can get electronic tickets at the game for $2. No, he says, TOO much TROUBLE. We turn around and head back home, already LATE to meet up with our friends. On our way back home he starts to feel 'funny' or 'loopy' from the OTC meds!!! Next thing you know, we HIT a big pickup truck with a trailer hitch. Sh*t happens!

    • profile image

      julieannbrady 9 years ago

      Oh, I'm trying not to think too much about this -- I've got so much sh*t happening with the 3 litter boxes on the patio that need managing daily -- so yes, lots of sh*t happenin' at my house! Won't you be my neighbor?