ArtsAutosBooksBusinessEducationEntertainmentFamilyFashionFoodGamesGenderHealthHolidaysHomeHubPagesPersonal FinancePetsPoliticsReligionSportsTechnologyTravel
  • »
  • Fashion and Beauty»
  • Cosmetic Surgery

BOTOX the BEAUTIFUL: Taking a Few 'JABS'

Updated on April 27, 2013
Enough is ENOUGH Already..
Enough is ENOUGH Already..
Botox the Beautiful...
Botox the Beautiful...
Is it MY Turn Yet?
Is it MY Turn Yet?
BOTOX The Beautiful..
BOTOX The Beautiful..

ODE TO BOTOX...


Here be an Ode to BOTOX,

Adorned with little cred,

Yet without this sweet elixir,

Most barely pass for DEAD!


Yes, poisonous and toxic,

Of the BOTULISM Fam,

Yet millions queue up eagerly,

Not one who gives a DAMN!


EVERYBODY'S doing it,

Your MAN may LOVE a poke!

No need to feign indignant,

He ain't the ONLY bloke!


FROZEN for all time,

Well, at least for half a year!

A world so much OLDER,

Than it suddenly appears!


Demanding 'BABY-BOOMERS',

Used to getting all they crave,

Perchance this damned stuff kills 'em?

They'll look GORGEOUS in their grave!


Nary spoken of in public,

Shameful burden all assume,

Yet despite such gnawing secrets,

No new WRINKLES are entombed!!

FACE VALUE!
FACE VALUE!
It's Too Late for Me...
It's Too Late for Me...


Some perceive it shallow,

Some reckon otherwise,

Whence TIME doth rear it's ugly FACE,

It's fair to improvise!


Yet you can think you're clever,

Protesting thou wouldst NAUGHT!

Why is it then your eyebrows,

Do not FURROW as they ought?


Please take this at FACE VALUE,

Which is nothing short of HOT!

Me hopes this reads like Shakespeare,

CAUSE IT SURE AIN'T NO CHEAP 'SHOT'!!


THE END!

THE END!
THE END!

Do You or Don't You? Will You or Won't You?

What's Your BOTOX Take?

See results

Comments

    0 of 8192 characters used
    Post Comment

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      Hi elena! So good to see you. i don't get why the 30's do it either, altho - rumor has it that if you use it BEFORE you actually get a wrinkle - that you WON'T...

      dunno bout that, but maybe...

      lol

      take care, my friend!

    • Lady_E profile image

      Elena 4 years ago from London, UK

      I enjoyed reading this Hub and the photo's are awesome.

      What I don't understand is why people in their 30s go for Botox.

      Where are the wrinkles? :-)

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      Hi, HL - so good to see you! You and i are exactly the opposite in that i won't get surgery, but - a few jabs i can deal with..

      lol

      to each their own as you say!

      Have a great evening, and thanks for taking the time!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      Hey Rajan! LOL@'love the jabs'!

      Thanks for stopping by and thanks for the share!

    • healthylife2 profile image

      Healthy Life 4 years ago from Connecticut, USA

      Creative and humorous well making a point as always. I believe people should do whatever makes them feel good about themselves as long as they are not doing it under pressure from others. I can't say I would never do cosmetic surgery in the future but I can say you will never see me getting poison injected in my face.

    • rajan jolly profile image

      Rajan Singh Jolly 4 years ago from From Mumbai, presently in Jalandhar,INDIA.

      So right and love the jabs! Votes up and sharing.

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      Hi Audrey...It's at blogspot..I'll link you up and i'd LOVE if you visited! It's only a click away, especially if you 'follow by email' once you get there...

      imkarn23.blogspot.ca

    • AudreyHowitt profile image

      Audrey Howitt 4 years ago from California

      So, so funny!! So you have a blog??? Do I know about it?? Where??

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      Hi, Michelle - nice to see you! I dunno if it's JUST the botox that makes them look plasticized! It might be the pulling, lifting, tucking, sucking, resurfacing and filling - as well...

      ya know?

      lol

    • midget38 profile image

      Michelle Liew 4 years ago from Singapore

      Don't know about Botox.....it does make some celebs look rather plasticized! Cute poem, Leslie.....you always write humor that speaks truth!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Starbright: Hello dear - and if you're a 'pensioned senior' - i'm ADELE (yes - the singer..LOL)..

      you're gorgeous - i see no wrinkles - inside or out!

      Thanks for stopping by - i won't be writing on the hub anylonger, altho..

      if you'd like a link to my UBER-popular blog - just say the word...lol

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      Hello Happy Mike! Cute name. I agree - but i am a libra - i feel that addiction to anything is far from pretty!

      Balance baby...Ohmmmm...

      Nice to hub-meet you, Happy!

    • starbright profile image

      Lucy Jones 4 years ago from Scandinavia

      Wrinkles can be cute - you proved that with these wonderful images. Personally - I don't go in for jabbing needles filled with 'stuff' into my body. I'll stick with the wrinkles I have. Excuse me - did I just admit to having wrinkles!! They catch up with us all at some point sooner or later and just like your cute doggy images, they can be quite endearing. Great hub and lots of fun to read.

    • HappyMikeWritter profile image

      HappyMikeWritter 4 years ago

      Diferenced in our face are beautiful. I am sure that botox can sometimes helps and highlight the final look but when you get adicted to it and start to look for perfection, you can become something far from pretty :-) Interesting hub. voted

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      Hi, Nell! So good to see you - glad you giggled!

    • Nell Rose profile image

      Nell Rose 4 years ago from England

      Haha! love it! my wrinkles are mine, no one else's and they can keep their poisonous jab! so funny!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Vickw: awwww..i feel sooo badly! Listen - just make sure i get a link - don't be shy - i'm not!

      i love your writing - you're absolutely hilarious!

    • profile image

      Vickiw 4 years ago

      Miss you here - your wit and bizarre wisdom! Glad you still visit us though - although MY page hasn't seen you for a while! Still trying to nerve myself to get on FB!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Jools...DUH! Thanks you!

    • Jools99 profile image

      Jools99 4 years ago from North-East UK

      I do follow your blog - shared your left handed post last week to my Facebook page - I am a leftie afterall :o) it was a great post!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @DDE: Thank you dear! lol..

      yes- it's a new art form called - HAMMER POETRY! I created it myself..

      HA!

    • DDE profile image

      Devika Primić 4 years ago from Dubrovnik, Croatia

      Wow! An incredible way of describing BOTOX, you have approached BOTOX the BEAUTIFUL: Taking a Few 'JABS'to perfection no JABS for me. You have accomplished an hilarious art here.

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Jools: omg...if you could hear me now - you have got me HOWLING!

      Thank you for this my friend - i so needed a good laugh!

      you better be following my blog - i cannot exist without comments such as this!

      LOVExx

    • Jools99 profile image

      Jools99 4 years ago from North-East UK

      Old and saggy,

      Bold and baggy,

      My wrinkles define

      My look as 'craggy'

      No botox for me,

      I've settled for frowning

      My top lip moves when I smile

      I'm still swimming, not drowning :o)

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Cowboy: Lol..dunno bout the funniest - perhaps the PUNNIEST? lol

      Ed - your spirit is perfect just as it is - i wouldn't change one eensy teensy tiny thing!

      You are a great MAN! Period..

    • ahorseback profile image

      ahorseback 4 years ago

      OMG ! Leslie , youre the funniest woman in hub page history ! No one writes like you do , that makes you soo unique ! I think you're amazing and look above me ! They all do ! I wish my spirit were like yours ! Now there's a compliment ! Isn't life funny , some of us go extrovert and some of us go [me ] introvert !..........you're amazing !.......Ed

    • profile image

      dreamseeker2 4 years ago

      Oh, good to know, ImKarn23. : ) thanks!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Dreamseeker: Hello dear! I don't want to influence you either way, but - this is not expensive - comparatively speaking..

      maybe 3-400 hun every 6 months..

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Shanmarie: Hello there my new friend! so good to see you in my little hub-corner!

      You may wonder why they do it - but - MILLIONS do - happily..

    • shanmarie profile image

      shanmarie 4 years ago

      Very funny. I'll have to read more of your work. I often wondered why anyone would want to basically put botulism into their body on purpose! And have only nearly frozen facial expressions to show for it.

    • profile image

      dreamseeker2 4 years ago

      Funny poem, but well done! : ) I would have to say I am tempted, but would have to have the money to do so. Voted it up! Loved the wrinkle pup pics too.

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Eddy: Thank you sweet friend! My hub-corner is brighter now that you are back!

      Welcome!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Rolly: Poison...dead rats...

      Um...what's your point, my friend? LOL...

      i adore you ya know, Rolly!

    • Eiddwen profile image

      Eiddwen 4 years ago from Wales

      Brilliant my dear friend and created as only Leslie can.

      Keep them coming and lots of love from Wales all for you.

      Eddy.

    • wayne barrett profile image

      Wayne Barrett 4 years ago from Clearwater Florida

      Ohh, those are dogs! I thought I had come across a photo album of my old girlfriends...especially the last one! : ))

    • Rolly A Chabot profile image

      Rolly A Chabot 4 years ago from Alberta Canada

      Hi Leslie... The rats all died and yet it was allowed on the market and into people. I think its a ploy to safe on embalming fluids personally. What people will do for vanity. The words Tupperware Smile come to mind...

      You are a blast to read... Please never stop writing, we all love you.

      Hugs and Blessings from beside the Big Rocks

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @MJKearn: Hey - i usually answer comments in order because it suits my OCD, but - i HAD to respond! Don't tell anyone (they already know anyways) but - i hate poetry too! Btw, give Coco a kiss and then move her a ways away to maintain her sanity cause - i think you'll enjoy the one i published today..

      i'm not gauche enough to post a link (yes i am - i'm just too lazy..) but - it's called Circumcision: Taking a Little off the Top..

      You'll find it..

      Thank you so much for your comment - i laughed out loud too, but - my dog is used to my crazy- it happens at the oddest time..

      haha..

    • profile image

      mjkearn 4 years ago

      Hi Leslie

      This ain't poetry. I hate bloody poetry. This is in a league of it's own that won't be matched. Bloody hilarious and I've wet me pants. Sir Bill is right you should be on TV.

      I think the "kiss my ass" caption has fallen off the last pic though.

      Just one point to mention you now owe me hundreds of dollars. Coco my lab was sitting beside me as I read this and she is now in shock. She's going to need lots of doggy therapy.

      This was the best hoot to date. Voted up, ticked and shared.

      MJ

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Lisa: Hi, honey! I thought this one would be huge - and yet - barely a whimper..

      so odd, eh?

      thanks for whimpering....haha

    • Lisa Luv profile image

      Lisa J Warner 4 years ago from Conneticut, USA

      Funny....

    • chinared profile image

      Just call me, Rick 4 years ago from Asia, and all over

      Funny poem... so true! Good job! :-)

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Mary...LOL...toooo funny, my friend!

    • tillsontitan profile image

      Mary Craig 4 years ago from New York

      Eyebrows now moving in unison ;)

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Lathing? 90??? lol...who's gonna live to 90? certainly not me! (i don't even WANNA!...LOL)

      I'm so glad you had fun here - and - it's so nice to see you dear!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Jaye: omg i am so sorry to hear about your difficulties dear - that must be sooooo hard to deal with on an ongoing basis..

      you know that oprahs ONLY interested in the ratings - in the sexy - as does everyone else...

      if she - being a multi-zillionaire- rarely takes up an unsexy 'cause' - who's gonna?

      it makes me very angry - i can only imagine how it makes YOU feel...

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Lovedoctor926: Hey Doc! Waz Up? lol...

      thinking causes wrinkles...LOL...so does laughing - which i am doing right now..

      love ya dollxx

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @drbj: maybe...maybe not...sometimes...sometimes not...often...often not...

      LOL..

      Nice to see you Deergha..xx

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Mary...so nice to see you, Mary! And so glad you enjoyed it! I hope it made you, ahem - raise your eyebrows - jsut a tad..

      lol..

      thanks for the vote

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Gaplumber: Yep...but its always nicer when the skin fits..

      hey - if the skin fits - i'll WEAR it..

      haha..just taking a few JABS, bud..

    • tillsontitan profile image

      Mary Craig 4 years ago from New York

      You really are the best! Taking a subject we all look at through slanted eyes (pun) and putting it in it's place. I worked hard for every wrinkle! If others choose to erase their experiences, so be it.

      The dogs are adorable.

      Voted up, funny, and interesting.

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Ruby..

      @Susan..

      @Deergha..

      Ladies - botoxed or not - you are all BEAUTIFUL - inside and OUT!

      Thanks for showing your faces at my hub-home!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Suzie..

      @Kashmir..

      @Deb..

      Hello friends - so good of you to stop by and have a giggle at my little ditty...

      thanks for taking the time, the votes AND the shares!

    • gaplumber profile image

      gaplumber 4 years ago

      AMEN

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Maria: Another wise woman once said - I do the best with what god gave me - and - what i can afford!

      LOL

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Nellieanna: my hub-space is YOUR hub-space my friend! Always!

      I'm only sorry i can't spend more time responding!

      Your presence lights up any hub you visit - your spirit transmutes time and space to make a huge impact on those you touch!

      Touch me - anytime, Nellieannna...

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Picadilly: Hello Missy P - always a pleasure to see you!

      Love your laugh lines, my friend - keep em coming!

    • Nellieanna profile image

      Nellieanna Hay 4 years ago from TEXAS

      NP. I got carried away with that comment. So what else is new?

      You are so kind. Bless you, my child. mhwaaa! I adore you, too!

      I'm going to be scarce this week, anyway. Taxes have finally gotten my full attention. ;-]

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Nellianna: Oh, my dear friend - how i wish i had time to respond fully, but - i must be brief!

      The long and the short of it , Nellieanna - is that you are stunning, inside AND out - and, based on how well you look after yourself - i fully expect you to live at LEAST another 19 years...

      i adore you!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Kidscrafts: Glad you enjoyed Joelle!

      Yep, botulism it is - altho, i don't think it would stop anyone, quite frankly..

      vanity is a strong motivator...(i guess death is too..lol)

      muscle spasms, parkinsons, sweating - AND wrinkles?

      a miracle drug i tell you! LOL

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Rasta1: Lol..that's very true - but - we live where we live, eh?

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Breakfastpop: So nice of you to visit, Pop!

      Lol at your interpretation of women with botox..

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Tobusiness: LOL@blackdon'tcrack!

      Hey honey - i HOPE not - lucky you!

      thanks for the giggle - and for the support!..

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Vickiw: I agree - eventually - they all start looking...kinda the same..

      i see celebrities that have had 'work done' - and - they somehow look like Michael Jackson to me..

      no one seems to know what subtlety means..

      a little ought go a LONG way..

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Pagesvoice: Hello dear D - i wonder why i get a soft spot in my heart when you visit? actually - i don't!

      Forget it D - you ain't the botox type -not for second one!

      it makes me giggle to think about, to be honest...

      and of course - you're open minded..no surprise..

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Phoenix2327: Ya know what they say...'never say never'...lol..

      i laugh at people who lie about it - we're OLD not STUPID! LOL..

      i plan on growing old 'disgracefully' - WITH BOTOX..

      haha

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Cantuhearmescream: Hi, sweetie! You are too kind to spend time reading my 'chit'!

      these light little ditties are not my specialty...i must be feeling a tad light-headed from getting a non-life-threatening diagnosis...

      lol

      that'll do it, eh?

    • marcoujor profile image

      Maria Jordan 4 years ago from Jeffersonville PA

      A wise woman taught me " this is me, this is who I am..."!

      How the heck could I laugh and smile at your wonderful and funny work if I allowed Botox in my bod...I also LOVE LOVE LOVE those beautiful pooch pictures.

      Voted UP and FAB. Love, Maria

    • drbj profile image

      drbj and sherry 4 years ago from south Florida

      The wrinkled-looking dogs are adorable, Leslie. Folks who use Botox for cosmetic reasons ... not so much.

    • profile image

      lovedoctor926 4 years ago

      You said it all my friend! That's right! They will look gorgeous in their grave!. I hate fake boobs, fake eyelashes and any type of cosmetic surgery. Hey, you know what they say? Didn't you know that 40 is the new 30 and that 30 is the new 20? Oh and 50 must be the new 40. There's really no need for botox if you think about it. hahaha. voted up!

    • JayeWisdom profile image

      Jaye Denman 4 years ago from Deep South, USA

      I laughed my way through this one, Leslie, but must admit I've been getting Botox injections for more than 20 years--although it's not been for wrinkles (obvious if you examine my face closely), but the medical type Botox for blepharospasms which allowed me to function fairly normally when, without it, my squeezed-shut eyes would have rendered me functionally blind.

      At one time I got 32 to 36 injections in the upper part of my face (including the upper and lower corners of my eyelids and the very tender area under the eyes--no picnic) every six weeks, just so I could continue working. Since retirement I stretch those visits to my neuro-ophthalmologist out as much as six months, partly because I have less stress (which exacerbates the disorder) these days, but also because the co-insurance cost is prohibitive with Medicare.

      In fact, those of us with blepharospasm and other movement disorders are indignant about all the publicity given to cosmetic Botox when we tried for years (without success) to get the media to recognize how medical Botox helps people with a variety of movement disorders (dystonias).

      Oprah turned us down. So did the morning TV shows. Last year I tried to interest Anderson Cooper, but didn't even get a reply. The problem is: medical Botox, a "miracle" used to help people live mostly normal lives, is not "sexy." Cosmetic Botox "freezing" wrinkles, is.

      Voted Up and funny

      Jaye

    • LaThing profile image

      LaThing 4 years ago from From a World Within, USA

      And here I am, saving all my pennies to get that Botox shot when I am ninety, and you ruined it, Leslie, ruined it!! Now I am all confused.... LOL, ROFL, HAHA, HEHE, HOHO..... can't stop laughing! You are One Big Beautiful Wonderful Crazy gal..... And your writing is awesome :))

      Enjoyed your poem very much .... Keep it up..... And I don't mean those chins and bags! Ha

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Xstatic: Owe my beauty? LOL..my, my i don't know if that's charming - or NOT! LOL..

      Just giving ya a...JAB, X..(get it, jab? get it huh?omg..)

      You know i appreciate you!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Carol7777: HI, Carol! So glad you had a little giggle! Laugh lines are sexy aren't they?

      lol

      have a great week, my friend!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @HLPhoenix: LOL...let's sneak over to Dana's in the middle of the night - and SUCK that collagen out of those adorable little cheeks of hers..

      LOL..

      Thanks for sharing aunty H!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Maureen: Howdy cuz! LOVE to see you here!

      Now - BOTOX ON.....lol

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Billy: WAY, JOSE! lol...please Billy - send a letter of recommendation to SNL - would ya?

      Thanks! HAHA...

      And NAY, NEVER, NADA! your country has become vehemently AGAINST mixing nationalities..

      (Hmmmmm.....)

    • rasta1 profile image

      Marvin Parke 4 years ago from Jamaica

      People who do botox look much uglier, based on western societal standards of beauty.

    • FyrFytr234 profile image

      FyrFytr234 4 years ago

      Ummmmmmm....K? Did you indirectly refer to me as "ass-face" and call me an "old man" in the same comment? It's a good thing I'm not sensitive, have a sense of humor, as well as I kinda adore you. But don't push it, eh? lol.

    • gaplumber profile image

      gaplumber 4 years ago

      Have to comfortable in one's own skin.

    • dghbrh profile image

      deergha 4 years ago from ...... a place beyond now and beyond here !!!

      You are excelling in this one as well. Always the best that one expect from you and be assured of been given also. Liked the whole concept and the way of your magnificent presentation. You are at your best here. voted all up and sharing across.

    • profile image

      Sueswan 4 years ago

      Hi Leslie,

      "Yet you can think you're clever,

      Protesting thou wouldst NAUGHT!

      Why is it then your eyebrows,

      Do not FURROW as they ought?"

      ROFL, I just got a couple more laugh lines. To each their own but I will pass on the boxtox.

      Voted up +++ and sharing

    • FyrFytr234 profile image

      FyrFytr234 4 years ago

      Did you just indirectly call me ass-face AND call me "old man" in the same response? Wow! It's a good thing I'm not sensitive...AND adore you, eh? lol.

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Deb: Lol..go get it girl!

      Thanks for sharing - love seeing you!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Vocalcoach: Lol....my poetry style is more doctor seuss than shakespeare - but - i like to fantasize!

      lol..

      thank you for sharing my fantasy...haha..

      AND for sharing!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Bravewarrior: PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFT........

      LOL...those people you mention don't know the meaning of enough is enough! I swear they'd become hot air balloons if they could...

      the key words would be subtle...natural..

      maybe?

      or...PFFFFFFFFFFFFFFFFTTTT....lol

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @DanaTeresa: Lol..i believe the stats are that it's almost a 50/50 split - women/men - with women still holding the edge..lol..

      i DID know that it can stop sweat - i hear it's very popular at the academy awards...lol..EVERYWHERE!

      LOL@drippy...

      love ya girlfriend!

    • always exploring profile image

      Ruby Jean Fuller 4 years ago from Southern Illinois

      Botox, would i? could i? should i? NONONONONONONONONON, now a chemical peel, maybe...My friend Tom has a daughter who has had it all, fat lips, peel, eye brows, boobs, ( I must admit they're cute and perky. ) I think the most drastic is her butt, since i have no butt either, i , can understand, but NONONO..The dogs are adorable. I wonder if they feel pretty? I love this fun hub, you are so clever and witty. Oh, you didn't mention Phyllis Diller, she lived to the ripe old age of 95, smoked like a chimney, had every available procedure done and was apparently a happy camper, so to each his own, what ever makes you happy.....Hugs***

    • aviannovice profile image

      Deb Hirt 4 years ago from Stillwater, OK

      And then your face will crack

      Like a China doll

      Another helping of BOTOX

      If ya hit the wall.

    • Nellieanna profile image

      Nellieanna Hay 4 years ago from TEXAS

      Outstanding poetry and message, Leslie, targeting one of my own pet peeves. May I hold forth? :-)

      Ahem - I don't even allow the usual crappy medical impostors into this ole bod, even those that promise long life & abundant health (IF the dire side-effects will just stay aside & won't overtake the proclaimed benefits with a list of horrid consequences, not the least being death, all presented in the same syrupy manner as so-called'benefits', which are questionable, since many just mask problems & encourage sufferers to submit to & rely on helplessness.)

      If I collapsed & were at others' mercy, I'd probably be violated with all sorts of multi-syllable potential poisons, whose effects all-together could collide inside, further contaminating my system to hasten the end for me; if the experts hadn't already decided that I'm dispensable at my age & in the state brought on by my 'condition' & their meds; so that, in their best judgment, I should just be 'let go comfortably', - translated: doped up & silenced till the ole spirit tires of the punishment & decides to give it up; not that death frightens me, but hastened by measures I didn't choose and not in my best interest, at the very least, annoy me!

      Do I sound like a rebel or an agitator? Well, certainly, in areas which affect this ole bod, mind, & living soul which I know well & manage to care for successfully without all that highly advertise 'help'!!

      Botox? Would I deliberately CHOOSE to poison my body with, (and I quote its dictionary definition): . . .

      "BOTOX; noun; trademark; - a drug prepared from the bacterial toxin botulin, used medically to treat certain muscular conditions and cosmetically to remove wrinkles by temporarily paralyzing facial muscles."

      This niced-up definition omits some critical facts, as so often happens in the world of advertising, - such as more truth about what botulin IS and what other powers it has:. . .

      "BOTULIN; noun; the bacterial toxin involved in botulism." Oh, oh - another unturned stone . . .

      "BOTULISM, noun; also known as botulinus intoxication is a rare but sometimes fatal paralytic illness caused by botulinum toxin."

      Making 'botulinum toxin' singular or plural by changing its Latin suffix doesn't change what it IS. Its isness & effects are caused by the same noun-thing that IS BOTOX which people are encouraged to have injected (or DIY injection) into their faces! Ack!

      What it IS, is something one would really love injected into one's face? ha! You'd be kidding to suggest it, right? But it's pushed on millions of people as the magic potion to correct their carelessness or genetic proclivities in the process of aging which begins with one's first breath! I've heard of mothers of young kids getting them botox!! Pardon me while I vomit.

      By the way, another atrocity foisted on people: - Would I have the ole face or body sliced up and re-applied by the 'magic' of cosmetic surgery (what portions of me didn't go into the dangerous biotic waste can) ? NOPE, not unless I'd been disfigured in a horrible accident and perhaps lost my ability to eat, speak or do the other things that spell "living" at optimum. Even then, living is more than physical activities.

      So what WOULD I do (and do I do) to stave off the ravages of the years? I 'do' such things as good healthy diet (provided the fresh produce isn't contaminated with god-knows-what poisons); sensible exercise of mind & body; feeding mind & soul as well as body with healthy input which uplifts, informs & clarifies my perceptions; moderation in all things (as Confucius say, "wise person know when it's enough"), good treatment of m'self and others, & other miscellaneous things which present themselves in every moment of every day as choices, by making the best ones I can to serve the purposes.

    • kashmir56 profile image

      Thomas Silvia 4 years ago from Massachusetts

      Hi Leslie, great poem that was a very fun read. Love all the doggy photos too ! No shot for me.....

      Vote up and more !!!

    • Suzie HQ profile image

      Suzanne Ridgeway 4 years ago from Dublin, Ireland

      Hi Leslie,

      What a riot you are! Loved this and your usual quirky style! Fab pics to go with great lyrical humor, what could be better! Cheers for this great piece, voted up, funny, awesome shared & pinned to my poetry!

    • picadilly profile image

      Priscill Anne Alvik 4 years ago from Schaumburg, IL

      Missy L. your use of words and pictures has me creating new wrinkles as the giggles take hold of my belly! Witty, funny, and so creatively you! Loved it! xo me

    • FyrFytr234 profile image

      FyrFytr234 4 years ago

      Ummmmmm. Did you just indirectly call me ass-face? lol.

    • kidscrafts profile image

      kidscrafts 4 years ago from Ottawa, Canada

      Very funny poem Leslie! I love your choice of pictures... and the special comment for each of them! I couldn't help myself of thinking.... what would those dogs look like if they had Botox... puffy?

      I think a lot of people don't know that Botox is made from the protein created by the bacteria that causes botulism. I am sure it would have less success if it was called "Botulism". As it's not rare to have mistakes done in the preparation of different products it would be a disaster with Botox as it is among the most lethal substances known to man.

      Botox injections work by weakening or paralyzing certain muscles or by blocking certain nerves. So it seems that it can help people who have a medical condition with muscle spams.

      Thank you for sharing your poem and all the pictures of dogs with droopy faces :-)

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Mikey: Hi, Mike! I love when you give me 'STYLE' points! lol..

      don't tell anybody - but as far as poetry goes - i know diddly squat - as long as it rhymes - i'm thrilled!

      LOL

      THANKS FOR SHARING! i am honored!

    • ImKarn23 profile image
      Author

      Karen Silverman 4 years ago

      @Fyrfytr234: YOU? Neva'! You've got skin like a newborn's ass! i do NOT understand it old man!

      lol..but - i do like it!

    • breakfastpop profile image

      breakfastpop 4 years ago

      Very funny, but I have to say the thought of feeling paralyzed is not very appealing. I know quite a few people who have indulged. Yes, they have no wrinkles but they look like older women with Botox, not young women with great skin.

    • tobusiness profile image

      Jo Alexis-Hagues 4 years ago from Bedfordshire, U.K

      Imkarn, they do say black don't crack, so far so good..... Botox can wait. I don't really dig that frozen look anyway :)).

      This is classic Imkarn...loved it all but the last puppy cinched it. Pure brilliance!

    • profile image

      Vickiw 4 years ago

      Sometimes you wonder whether beauty has a whole new meaning, when you see so many cookie-cutter faces! Seems long blonde hair, pronounced cheek bones, flawless complexions, no frown lines, no laughter lines are the order of the day. Quite boring, when you see them on shows like Desperate Housewives, where they are all lumped together, and it is hard to actually differentiate one from the other. I'm banking on having people say about me "isn't she CUTE?!" just like they would about your wonderful dog pictures. No Botox here! Again, one of your charming Hubs, dear friend.

    • pagesvoice profile image

      Dennis L. Page 4 years ago from New York/Pennsylvania border

      Aah to Botox or not to Botox? That is the question. Whether tis nobler on the physical body to suffer the slings and arrows and now syringes filled with the Botox fortune...or to fill up eyes, lips and foreheads in the arms of aging with a "permanent press" style face. That great American icon, Popeye, said it best: "I yams what I yams."

      Since the beginning of the human race people have been obsessed with seeking the "Fountain of Youth." Ponce de Leon couldn't find it and quite frankly, I never looked for it. I wear my age as a badge of honor that I'm thankful I've made it this far. However, we're all different and we make our own choices in life. I choose to be me, without the facade of a tight, shinny and unnatural looking face.