Writing Poetry - The Loneliest Poem

Writing poetry is a poetic release of emotions... allow you to discover every object in a whole new light!
Writing poetry is a poetic release of emotions... allow you to discover every object in a whole new light!

The Poetry Notebook

I used to have a notebook. Every night before I went to bed, I would spend a few minutes or more jotting down a few poetic notes. Sometimes they were just a few words, other times, they were something that took me an hour or more to finish. Yet, I made this habit to write poetry every night before I went to bed.

It was melodic and a way to release my soul. Sometimes the poems unfolded into a beautiful story; other times they were funny and quirky and held nothing of any purpose. More importantly, they allowed my brain muscles to work creatively and look at each object into a different light. It was refreshing. It is renewing.

Unfortunately, while I enjoy writing poetry, it seems publishing poetry is a hard niche to really be successful in. My thoughts on this stems from the hub scores - my poetry usually ranking more toward the bottom. My concern came when one of them actually dropped below 50. To me, that is a sign of a hub lacking quality. I hope that really isn’t the case.

Writing on Hubpages

I have been writing on Hubpages for about 6 months. I have yet to settle into a permanent niche. I don’t think I ever will. I write creatively, I write humorously, and occasionally I try to take things with a more serious note. While it has been awhile since I have religiously written in my poetry notebook, I have occasionally pounded out a few poems on here as well, but only when the desire really hits me.

In comparison to my other articles, it seems my poetry sits on the bottom rungs. As I write this, I wonder how I can improve this. I wonder how this effects me as an overall hubber. As the score on this lonely poem continues to drop, so does my overall hubber score. Now granted, the hubber score is just a number and frankly, I don’t think mine is bad. But I am a perfectionist and a little competitive with myself. So as you can see, I am struggling with how to get this number back up.

As I brainstorm, I have come up with a few cheap tricks (or maybe they can be classified as smart tricks… or when you get through them, downright dumb tricks) to try and gain exposure to my failing poem hub.

Here is my list:

1. I can spam my Facebook account and hope all my friends will click on the link and vote it up. Why, because they like me and I asked them to. But who am I kidding. I have linked my stuff on Facebook in the past and a very small percentage of my actual reads come from this site. I have asked them to read my stuff and I have asked them to like it, but that has obviously done no good.

2. I can do keyword research and hope there is some small word in my poetry that will draw attention from the Google Monster to eventually ante me up in to the higher ranked pages so the lonely poem is found. But what am I talking about. I am still trying to figure out this whole keyword researching thingy. And I am pretty sure, if I do figure it out, Google will go and change again and then I will have to figure it out all over again. Google really is one big mystery.

3. I will write this short hub, spamming everybody on writing poetry. Along with this careful prose on writing poetry will be a small suggestion to check out this lonely poem. After all, if my poem was a pet, you wouldn’t let that little pet go without a little bit of attention. Well, if the poem is craving attention, how can we deny the thing it needs the most.

And you have to admit, it is a little hypnotic when I keep saying read this hub, read this hub, you are getting sleepy, read this poem. In fact, I am not even sure you have gotten this far. You might have already clicked away, curious about this hub that I am talking about. Only then, you will never return here to find the craziest of my brainstorming schemes, which only get crazier cause I assume no one will make it this far anyway.

4. I can offer a reward. A reward to the person who can leave me the most craziest comment attached to the lonely poem. This reward will be revealed at a later date when I figure out what the reward might be. But don’t be disappointed. I have offered rewards in the past. Granted, they have mostly been smiley faces, but you try sending virtual rewards. It is difficult. If I could, I would even bake you a cake. But most likely I would have to eat it, and maybe send you a picture of me eating it. However, that couldn’t possibly be thought of as a reward, only a tad bit of torture.

5. I can rush out to the store and buy a florescent green tank top, or maybe a variety of florescent color tops, depending on their price and how it fits into my budget. Knowing how much florescent colors irritate people, I vow I will wear these florescent shirts until I finally see the number rising to a satisfactory score. Now mind you, I actually kind of like florescent, so that might take awhile! So while you read that hub, you can imagine how you are helping the world out, by eventually ridding me of florescent colors! But please, whatever you do, save the eyes of the people who must see me on a regular basis.

On a more serious note... because sometimes I do that!

This is my disclaimer section. In reality, the scores mean very little. I write here because I enjoy writing. I hope along the way someone else will enjoy my writing as well. Trying to get the numbers to raise is my own way of trying to improve myself as an online writer.

From my personal experiences, poetry writing online is difficult and needs constant attention. When it is first published, it will probably be viewed, but after awhile it falls out of site and is eventually forgotten about. Occasionally I might see the additional one or two random visits, but it seems like poems are not easily found. There is an excessive amount of online poetry and only a select few can make it to top ranks. So what happens to those that fall to the bottom? How do you keep your poetry always in sight?

What it really comes down to is a decision. Since poetry is more likely to rank lower (at least for me) do I continue to publish it with hopes that it doesn’t drag to a low ranking making me look bad in the yes of Google? Or do I continue to view it like I always have… Every writing is a work of art! Therefore, the numbers don’t really matter!

Yep - I think that is it. Just keep writing! Write whatever you like… whether it is creative writing, product reviews, funny stories, or series subjects ... And if all else fails… wear florescent colors!

More by this Author


Comments 54 comments

Apostle Jack profile image

Apostle Jack 5 years ago from Atlanta Ga

Every island has something on it,although it may look empty and dry.Poetry is like that.


Katharella profile image

Katharella 5 years ago from Lost in America

BBG, I think the newest writings are the ones at the top, so the others just get pushed back a bit! Your blue box was a good idea, I think anyway for those who might not know you've written other poetry.

I kinda like that picture of you in the yellow shirt! It reminds me of a club I helped a friend open. The beer companies would come to drop off little knick knacks to promote their products and I got a set of flashing bottle caps and I placed them right where the stars are on your shirt! heh.. while it got some giggles, the most, it got was some men following me around with smartie comments! But all in fun.

Your poems I read, some serious, some funny, still have substance that you took the time to write them!! :) And I think your notebook is also a great idea, I have one myself! I have books I have written in for years, dating back to the 80's skipping time, up until now! Still I look them over and think "what was i thinking' Then realize at the time I really needed to get it out, whatever it was bothering me! I'm guessing the same with you! Maybe get some of yours out, and make a story with them, then we can see what else is going on in that noggin' of yours! :) A lot I'm sure! I've yet to read some of your Military days thoughts, and things you've done, places you've gone or even photos! They would make interesting reads! So whatever you do, keep writing! You've got fans to keep happy :) :) here's an extra :) for you! :)


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

@Apostle Jack - that is an outstanding way to think of poetry. I just wish those poems didn't always get lost.

@Katherella - My articles vary... the ones actually sitting on top are not my newer ones, but are based off the stuff that has the most relevant information. It isn't creative writing necessarily in content... although I try to make most stuff funny. LOL

As for the picture - I am glad you were fooled. LOL That means I did a good job with it. I don't actually earn an florescent colored shirts and I wanted to post this before I went out and bought one... but I needed a picture - so I cropped out my head and put it on someone elses body. I guess it means it must look pretty normal (well - maybe for me... lol)

Don't worry - I won't stop writing! LOL - I enjoy it way to much. I have a few past things in notebooks. Unfortunately I don't know where all my notebooks are packed away at right now. But when I find them I always have a fun time going back and reading through them. Some I question, but it is always good for a laugh... lol


Katharella profile image

Katharella 5 years ago from Lost in America

LOL Funny.. usually when I paste my head on another photo it's so hot babe in a bikini LOL!!

I'm going to have to look into the ones I missed, but yeah I like going back and reading what was going through me a long time ago. Some things still strike a nerve, some are kinda sad, then some make me laugh. Some make me think... GLAD I DON'T KNOW THAT PERSON ANYMORE lol!

Anyway, yeah great job on the c&p!! lol the pose is perfect!

Yeah I noticed some of my older hubs are easier to find than ones I'd rather have at the top. They let you put categories I've just got other stuff going on to mess with it, and with this rain, my shoulder isn't letting me do a whole lot the past couple of days! ugh.


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

What - you don't think that is some hot babe... damn... I knew I should have choose a picture that had a florescent bikini or something... lol... maybe I will work on that next time! Although then it would have been an obvious fake picture... lol

I have to spend some time going through and organizing my hubs. I know there is the way to do it but I haven't checked into it much. It is getting difficult getting through all the hubs. I am almost to 100 now... it was easier to keep track when I had under 20... but, I will probably get on that later. The true words of a procastinator... lol

Hope you shoulder's feeling better soon.... so I can say - GET TO WORK... mwahahaha! LOL


neeleshkulkarni profile image

neeleshkulkarni 5 years ago from new delhi

it doesnt matter whether the poem ranks at the top Sunnie.obviously lesser people appreciate poetry than do prose but for those that read poetry it is amazing what a few right words can do.so just create and publish and do not worry about ranks just revel in the fact that you got a lot of exquisite pleasure into( albeit a fewer) lives


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

@Neelshkulkarni - Thanks for the wonderful words. I will definately forget about the ranking and just be happy for the few people that have read my words and have been touched by it!


Hyphenbird profile image

Hyphenbird 5 years ago from America-Broken But Still Beautiful

I think most people do not understand poetry and shy away from it. Don't let the scores bother you. We followers love and get your poetry. So keep them coming and we will read, vote on and love it.


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

Thank you Hyphenbird. I think you have got it right. A lot of people shy away from poetry. It is just a shame that the art seems to be ranked so low. But don't worry... I will keep on writing! :)


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

BBG - see why I am a loyal follower? Your smart, funny, have a great sense of humor, your helpful to hub world and you write great poetry:)

I feel like grabbing a pen and writing some now:)!


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

I thought you were a follower because I rock neon colors... lol... I just couldn't resist.... now go be a poet who doesn't know it... LOL


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Oh BBG - I am going to take forever trying to write my newest hub! I have a case of linky dink. Lol! I couldn't resist! Seriously though, my hands are going to rot off!


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

Oh boy - a serious case of linky dink. I am not even sure what is the best treatment for that! Hmmm.... I will have to come up with one! LOL


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Ok meanwhile......I wait! Haha!


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

I know I know - I have got the perfect cure for linky dink. Okay... get a pen and a piece of paper and write down these directions.

1. Go to husbands wallet and grab credit card. Steal car keys while you are here.

2. Drive to your local mall (or the nearest Kohls.)

3. Walk in to the junior department. There you will find a neon colored shirt (they are coming back in style)

4. Walk to cash register.

5. Purchase neon shirt.

6. go to Car and, after careful survellance, check if you can change your shirt without too many people noticing. If not, act like you are in gym class and shy again.

7. While wearing neon shirt, drive to local Walgreens.

8. Head into Walgreens and find the nearest associate.

9. Ask them if they know where you can find a Booty Pop. And if they say yes, without cracking a laugh, ask them what the benefits of wearing a Booty Pop are.

10. Return home and sign in to Hubpages.

After that whole ordeal, your linky dink should be cured and you should be able to continue with your work. After all, it is much easier than the process that you just went through! LOL I kill me! LOL


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

You kill me too! Now is this a dare? Because I don't think I could ignore it. I mean I could have Dave take photos in the background and write a hub about it - you know I will! Lol!

Just kidding!


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

oh yes.... it is a dare. Take a picture and I will make you the guest appearance promising to wear florescent colors as well... lol! Ha ha ha - Realhousewife says she won't take off the florescent colors until you read Barbergirls damn poetry - now there are two areas of this world that will be affected by this chaos! LOL Let's get the trend of florescent colors going... ha ha ha


Sharyn's Slant profile image

Sharyn's Slant 5 years ago from Northeast Ohio USA

BBG,

I love the way you write and so easily weave humor throughout . . . entertaining! And THANK YOU so much for the link!

Sharyn


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

@Sharyn's Slant - Thank you for the wonderful compliment! I try to add humor into everything I do. It takes people by surprise. Your very welcome for the link. I try to link to people's stuff that I enjoy and I think is great writing. I love the Junk Drawer poem and I can really relate to it. :)


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Ok well I guess I'm off to kohls tomorrow:)!


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

Ha ha - you get on with your bad neon self! LMAO!


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Well it's just too tempting - I have a Kohl's 10 minutes away and I just got some Kohl's cash! They better not be outta those shirts:)


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

They better not - I am really trying to start a neon epidemic... lol... without those shirts whatever will I do! LOL

P.S. They have tube tops too... I thought those things were outlawed! Now they have them in neon colors! Oh Boy! What is this world coming too!


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Ok now you have got to be putting me on? TUBE TOPS??? Cheese N Rice! what next? They should be outlawed - who in the world can we discredit for designing those?


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

Ha ha - I have no clue... maybe I will have to google it. Maybe it was accidently from when they had the miniskirt and someone accidently thought it worked better as a shirt because their butt checks hung out... lol

Although - cheese N Rice - that actually sounds pretty good! LOL


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Haha! Yeah I bet some chick looked at a tube thing and wasn't sure if it was for her top or her bottom - it was a toss up because tube things barely cover anything!

My kids say the cheese n rice in place of Jesus Christ. It sounds nicer don't cha think?


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

The best (or worst) inventions are sometimes created because of confusion. Now if only I could get horribly confused, cause some sort of weird invention and make millions... lol

I prefer fudge - but that is just cause I am more of a chocolate person! LOL


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Yeah who could have thought of a pet rock?or a chia pet? Or post it notes:)


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

Or the wooooman penis - oh wait - I thought of that on a road trip... it is like a funnel that allows woman to stand while peeing! yep - go figure - then I saw a similiar idea in a camping story. Stupid people stole my idea... lol (By the way you have to really drag out the woooo... like whoah!)


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Rolf! Omg! I have - countless times said penis envy is only real when camping! Or maybe it would be fun to write your name in the snow! Lmao!


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

That is a good way of thinking it... however, for future reference... funnels work good in a time of need. Then you might be able to even write your name in the snow... lol I know - I tried! Ha ha


Katharella profile image

Katharella 5 years ago from Lost in America

LOL HAHA AAAA HAHAHAHA HA HA HA HA HAAAAAA!!!! I'm so going to get a tube top.. only I'll use fishing line for straps so it don't fall down then everyone will think it just stays up! Ya think it'll work. Ok. yeah no.. never mind lol!!!!!!!!!


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

Wow! BBG - that is actually a fab idea! There have been times when I just wanted to pee and run. Being in the woods is creepy! I'm going camping memorial weekend I'll take my funnel now! Lol!


Katharella profile image

Katharella 5 years ago from Lost in America

OMG you guys totally know about the funnels! I thought they should make built on tissue on the backs lol!


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

All my dreams are coming true after joining hub - now I can't wait for snow again! Haha!


JMAW profile image

JMAW 5 years ago from Hawaii

Poetry is a great release. I like to let my Inner Poet flourish, it's the only part of me that gets me and gets life and is okay with the changes that all of that brings.


Katharella profile image

Katharella 5 years ago from Lost in America

Someone quick, check RH for fever.. WANTING SNOW.. omg.. well at least you could write your first funnel poem in the snow lol


Doug Turner Jr. 5 years ago

Will do. You keep writing too.


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

@Katherella - I don't think you need fishing line... those things are so damn tight (especially the neon ones) that you will be lucky if you can breath... It shouldn't fall off! LOL

@RealHousewife - I am so glad that I thought to give you that idea... ha ha ... so put it on your packing list for camping on Memorial Day weekend. Oh no - your going camping.... what will we ever do with you! I have a few weeks to get over it! :)

And snow - let me know how it works... you might even be able to write a hub on it... A woman peeing in a snow! LOL Katherella - get your thermomenter ready - she might have a fever if she is already waiting for snow! Although it will mean the end of the tornados! LOL


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

@JMAW - I love reading poetry that people really put there soul into. I look forward to checking some of your stuff out! Thanks for stopping by!

@Doug - Poetry is a great release. I don't think I will ever give it up. Yet, I have never really decided on a niche so I guess in away I am like granola... I go with just about everything! :)


kyenny0927 profile image

kyenny0927 5 years ago from Ohio

Hi! I know exactly what you mean by poetry falling by the wayside! I find that every time I have ever posted poetry on a website, this occurs. At first, you get tons of hits. Then it dwindles until all you have left is this tiny little lonely forgotten post in the middle of cyberspace. I have yet to put up any poetry on here, I haven't even put up my first Hub yet, I am taking my time and trying things out since I am so new, but hopefully I can accomplish something with my poetry here! After all, a true writer never gives up!! :)


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

@Kyenny0927 - Welcome to Hubpages! I hope that you find this a great avenue to get your poetry out there. I know sometimes it dwindles out there into lonely cyberspace, but poetry is magical and worth writing... even if you find eventually it gets lost. Good luck on finding out your information and getting started!


RealHousewife profile image

RealHousewife 5 years ago from St. Louis, MO

I think you should add the good ole funnel to the packing list! Lmao! Double dog dare ya!

Yeah! Camping trip is right around the corner! Think I might make it into a hub! Last year I had to fight the cows to get down the river. They were in the way. You know how dam big a cow is up close? Their eyes are as big as my head and they are creepy! Talk about looking right through you?!


kyenny0927 profile image

kyenny0927 5 years ago from Ohio

@barbergirl28-yes, sometimes it does get lost, but it is magical to me, and worth the risk and I believe it reaches people and that's why I share it! :) Thank you for responding! :)


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

@RealHousewife - I take that dare... ha ha - people will probably be slightly confused but I will do it anyway.

As for cows - tip them - they aren't so intimidating when they are laying on their side. Oh that was mean. For the record I have never been cow tipping! LOL

Camping is fun - look forward to reading about your crazy adventures!

@Kyenny0927 - I agree - even if it is only read by a single person it was still worth the time writing. I do however hope it reaches more thought ;)


kyenny0927 profile image

kyenny0927 5 years ago from Ohio

oh definitely! ;)


BlissfulWriter profile image

BlissfulWriter 5 years ago

I agree that poetry is pretty hard to be found. Most people searching on the web is searching about health, tech, or how-to matters (such as how to make money online), etc.

But if you are writing for yourself and not the money, publishing poetry on Hubpages is a great way to go.


barbergirl28 profile image

barbergirl28 5 years ago from Hemet, Ca Author

I definately agree... it is very freeing and very soul searching. Wish it would generate more hits, but at least it hasn't gone completely unnoticed! Luckily I write a little bit of everything. That way I don't get too bored! :)


SweetiePie profile image

SweetiePie 4 years ago from Southern California, USA

I enjoy reading your poetry. The flourescent shirt is fun!


barbergirl28 profile image

barbergirl28 4 years ago from Hemet, Ca Author

@SweetiePie - Thanks so much - I love flourescent... watch out.. it might be making it's big return soon and I will be all over that! LOL :)


secondimage profile image

secondimage 4 years ago from From a place lost in time and space

fantastic article barbergirl!! i will be following you with interest from now on voted up and awsom :)


barbergirl28 profile image

barbergirl28 4 years ago from Hemet, Ca Author

@secondimage - Thank you so much... I am glad that you enjoyed it! :)


ahorseback profile image

ahorseback 4 years ago

Come to think of it , the tank top ! yes ....Ummmmm, seriously . I wonder if two poets would ever share poems to each other . Or would it be too dangerous , I agree that some people just dont care .And that the world out there isn't very receptive to a poet !....Cute hub my poetic friend !+++++


barbergirl28 profile image

barbergirl28 4 years ago from Hemet, Ca Author

Ah yes... the dreaded tank top. I hate to inform you but that was my least successsful tactic yet to come up with! LOL Sharing helps sometimes but what I find is poetry is just best to be looked at as a piece of art. Maybe once I get enough of a collection I will place them all in an ebook and work on selling them. Now that's an idea! :)

    Sign in or sign up and post using a HubPages Network account.

    0 of 8192 characters used
    Post Comment

    No HTML is allowed in comments, but URLs will be hyperlinked. Comments are not for promoting your articles or other sites.


    Click to Rate This Article
    working